luni, 1 iulie 2019

1 iulie - Ziua Muzicilor Militare s-a sărbătorit și la Beiuș

          Așa după cum spuneam zilele trecute, acum 98 de ani s-a constituit prima”orchestră militară” la Beiuș, instrumentele fiind procurate prin donații de la populația orașului. Fanfara Beiușeană nu a fost doar o formațiune muzicală militară - a fost o stare de spirit și un instrument ce a îmbogățit cultura muzicală a orașului. 
       Astăzi am avut onoarea să fiu invitatul muzicanților ca și ”de-al lor” iar nu ca fost colaborator, ceea ce m-a onorat profund, odată că de treizeci de ani suntem colegi și colaboratori iar a doua oară că, de aproape treizeci de ani ”m-au primit în branșă”, mai concret, făceam și eu parte din fanfară oarecum. 
       Dar să lăsăm vorbăria și să trecem la fapte. Ne-am întâlnit la 15.00 la Monumentul Eroilor Români din cimitir și, grupați, am mers la foștii colegi din Cimitirul militar - Plut.adj.șef Panfil Buran, Plut.adj.șef Ionel Georgescu și Plut.adj.șef Marcel Parfene. Lt.col.(r) Boldiș Zoltan a vorbit despre cei dispăruți, am rostit împreună ”Tatăl Nostru” și am trecut fiecare să le aprindem o lumânare, i-am pomenit în discuțiile noastre ca și cum ar fi alături de noi iar, înainte să-i lăsăm să-și doarmă somnul de veci, le-am cântat, înlăcrimați (nu-i metaforă) ”Cerul e dorul meu, sunt călător”.
      A doua parte a micii noastre sărbători s-a desfășurat la Restaurantul Principesa Margareta, unde i-am sărbătorit pe cei trei octogenari - Plut.adj.șef Traian Buran, Plut.adj.șef Constantin Sava și Plut.adj.șef Stelică Burcea. 
          De la Salonta ne-am bucurat de prezența Plut.adj. Ștefan Dochițoiu - fost membru al Fanfarei între anii 1985 - 1993. De asemenea au mai fost prezenți prieteni și colaboratori ai fanfarei - Nicu Fărcuț, dl. Palladi, Toma Gyuri, Ioan Jimon, Lt. col.(r) Feja Adalbert, Mr.(r) Vasile David. 
Simion SUCIU

GALERIE FOTO