sâmbătă, 25 octombrie 2014

DUBLA ANIVERSARE

Azi nu am vrut sa scriu nimic cu toate ca sunt doua sarbatori (laice) mari - ZIUA ARMATEI ROMANIEI SI ZIUA M.S. REGELE MIHAI I AL ROMANIEI. Ordinea in care le-am pus este voita - Armata Romaniei este Romania iar M.S. Regele Mihai I este Regele Romaniei.
Azi, am participat la sarbatorirea Zilei Armatei Romaniei si am ramas profund emotionat de defilarea fostilor mei colegi. Niciodata nu i-am vazut atat de darji si devotati. Automat gandurile m-au purtat spre ideea de Romania Mare, Romania Unita, de Romania Redivivus. Am stat si am cugetat: de unde am plecat si unde am ajuns, cat am putut sa involuam in 70 de ani dar, mai ales, in ultimii 10 ani, cine-am fost si ce-am ajuns...
Aveam trei ori patru ani cand bunica, Dumnezeu s-o odihneasca, imi povestea de tara, de rege si de armata. Dupa un jumatate de secol constat ca mai avem oleaca de armata, oleaca de tara si un rege. 
Si atunci, la putinul pe care-l mai avem, spun din suflet:
LA MULTI ANI, ROMANIA!
LA MULTI ANI, ARMATA ROMANIEI!
si, nu in ultimul rand

LA MULTI ANI, MARIA TA, MIHAI I AL ROMANIEI!

Simion Suciu