duminică, 6 martie 2011

Cântând într-un scaun pe rotile… (I)


Aşa a debutat Cosmin de la Hălmagiu, pe scena beiuşeană, în seara zilei de 4 martie 2011, într-o sală super–full ( capacitatea sălii fiind de 550 persoane, în sală găsindu-se aproape 800 de spectatori, pe scaune, în picioare, înghesuiţi ca nişte sardele dar hotărâţi să-l asculte şi să-l ajute pe Cosmin.
Nu au lipsit din sală fruntaşi politici beiuşeni cum ar fi senatorul Cornel Popa şi primarul Adrian Domocoş, consilieri locali, directori ai instituţiilor, etc.
Spectacolul a fost prezentat de Ionel Goina, ex-redactor Radio Prompt şi a debutat cu un potpuriu de muzică populară din Ţara Moţilor, interpretat de formaţia Papen – Atlantik.
În aplauzele spectatorilor, Claudiu Borza l-a prezentat pe Cosmin de la Hălmagiu, care, din scaunul său cu rotile în care un tragic accident l-a ţintuit în urmă cu câţiva ani, a interpretat „Eu mă rog Doamne la tine/ Cum să mai faci o minune/ Fă-mă Doamne cum am fost/ Să mai pot cânta pe jos”
Au urcat apoi pe scenă senatorul Cornel Popa şi primarul Domocoş cere au îndemnat spectatorii să acorde un ajutor, după cît îi duce bunăvoinţa, ca acest tânăr şi valoros interpret să-şi poată continua cariera „pe jos”, adică să-l ajute să strângă banii necesari efectuării unei operaţii dificile la Viena, care, i-ar putea reda mersul. 
„Vreau să-l asigurăm pe Cosmin că-n seara asta devine un om bogat. Devine un om bogat pentru că a câştigat sufletul dumneavoastră, un areal de oameni care niciodată nu au dus-o extraordinar de bine dar au ştiut întotdeauna să stea, oamenii, unii lângă alţii. Nădăjduiesc că prin ceea ce a câştigat Cosmin astăzi, sufletul dumneavoastră, şi de aceea, spun, Cosmin este mai bogat decât ieri. Avem astăzi datoria să-i dovedim că putem face ceva, cât de cât, fiecare dintre noi, pentru mesajul care l-am auzit în cântecul lui – doreşte să ajungă din nou să meargă pe jos. Cât de înălţătoare sunt rugile lui, în cântecul pe care l-am auzit cu toţii. Din această perspectivă cred că avem datoria să reverberăm la rugămintea lui, sigur, rugându-l pe Dumnezeu să-i fie alături pentru că, fără El, oricâte strădanii am face noi, am fi la fel de mici şi neînsemnaţi. De aceea, rog în primul rând pe Dumnezeu să-i dea şansa lui Cosmin să umble din nou pe jos” a spus Cornel Popa.
Simion Suciu