vineri, 21 februarie 2014

Basescu for ever? (Lamentatiile unui alegator)

Am vibrat din toata fiinta mea, vazand, in primavara lui 2012, doi barbati tineri, frumosi, aparent prieteni, hotarati sa ne scape de cosmarul Basescu. Si asa a si fost - a urmat referendumul, 7400000 de romani i-au spus "eject" lui base dar... surpriza - dupa multe declaratii contradictorii, dupa jalbe mincinoase la curtile europene, iata - Base mai triumfator ca niciodata "ne-a ciuruit" din nou.
Cu toate acestea, cu car, cu mar, mai in car, mai in teleguta, USL-ul a reusit, in parte, sa indrepte nedreptatile tristului boc. Nu-i nimic, e bine si asa, decat de loc, a spus romanul si si-a vazut de treaba lui, mai taind de la benzina, mai taind de la cablu, telefon, carne, tigari si multe, multe altele. 
Iata-ne in 2014. Cand credeam ca toate incep sa se miste, iacata, apare un "ciolan". Si unde-i ciolan e si bataie. Asa ca dragii mei PNL-isti, pe care cu inima deschisa i-am votat, anunta ca participa singuri la europerlamentare. In replica, apare USD. Incep sa scartaie oarece osii prin ministerele liberale si ne trezim cu un val de demisii, mai cu voie, mai fara de voie. Se propune la Interne Klaus Johannis. Ok, de acord toata lumea dar... acesta vrea sa fie si viceprimministru. Ok, de acord toata lumea dar... acesta vrea sa fie si cu probleme de siguranta nationala. Hop, ca-i bai - acolo-i generalul (de carton) Oprea. PNL-ul nu si nu, ei vor capul lui Oprea. Ba chiar si a lui Daniel Constantin. Desigur, si al lui Ponta. Alooo, gara! Ce mai e si asta? Cum poti spune, ca aliat, "alege intre mine si Daniel Constantin"? Domnule Antonescu, asta-i curata dezbinare. Parca erati intr-o alianta, USL se numeste si fac parte din ea PC, PNL, PSD si UNPR. Eu vad ca sunt patru partide, nu doua, cum cereti dumneavoastra. Si uite-asa, din ultimatum in ultimatum, ne luminam de intram in bezna totala. Dl. Ponta spune ca nu vrea sa rupa USL, dv. ii cereti demisia, cereti desfiintarea USD. De ce? Pentru asta v-am votat? Sa distrugeti vehiculul prin care ati ajuns in Parlament si la guvernare? Pai, "nu e bine, domnule Antonescu. Nu uitati ca si eu v-am facut senator". Eu am votat USL - nici PNL, nici PSD, nici UNPR, nici PC. Si nu numai eu, tot neamul meu. Si, daca nu va faceti treaba, data viitoare fiti sigur ca nu se va intampla. Valabil si pentru dl. Ponta si pentru tot actualul USL. 
Pentru ca noi v-am investit nu pentru ca ne-ati dat ceva (gen sacose portocalii, s.a.). Noi v-am acordat increderea noastra convinsi fiind ca veti face ceva bun pentru tara asta, care, va reamintesc - "nu-i a mea, nu-i a voastra ci a urmasilor urmasilor nostri". Cam asa spunea Maria Sa Stefan cel Mare. Aveti grija ce faceti, nu cumva sa ajunga a nimanui. Ori asta va este intentia ascunsa? De ce proiectati o noua dezbinare a Romaniei, ca doar abia am reusit sa ne adunam, cat de cat.  De aproape 25 de ani racnim "Desteapta-te Romane" dar fara folos - deschidem un ochi, ni se pare ca este prea dimineata si ne intoarcem pe partea cealalta.
Iar din cer, printre norisori, zambeste Base, for ever... 
Doamne, ocroteste-i pe romani!


                  

8 comentarii:

  1. O analiză pertinentă a situaţiei politice actuale. Atenţie însă la sasul Iohannis! Ăsta nu a participat in nici un an la manifestările organizate de 1 Decembrie în Sibiu! El vrea să fie...german!
    http://www.justitiarul.ro/klaus-iohannis-va-reprezenta-interesele-germaniei-in-guvernul-romaniei/

    RăspundețiȘtergere
  2. Corecta afirmatia dv. Mai mult, nici nu s-a prea obosit sa-l critice pa basescu, singura lui remarca fiind doar ca "a fost inconsecvent". Va multumesc pentru completare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Uiti un lucru esential,atunci cand faci aceasta "analiza",domnule .....alegator.Victor Ponta,provine din cel mai ticalos si ticalosit sistem socio-profesional : justitia si din cel mai ticalos si ticalosi partid de dupa revolutie:PSD.Poate ca daca ai intelege aceste adevaruri atat de simple,nu te-ai mai......."lamenta" atat.Si,nu stiu de ce,dar aparenta dumneata "impartialitate" din "lamentarile" demne de .....Giga, inteleg ca ai vrea "sa ii luminezi "pe altii,desi esti intr-o "bezna" totala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este foarte uşor, şi chiar la modă să critici. Poate am fi mai eficienţi dacă am căuta şi soluţii. În ziua de azi toate gupurile (nu vreau să folosesc noţiunea de partid, deoarece la noi ar fi mai potrivită expresia "Gaşcă") politice au tarele lor. Până când la noi se vor "stabiliza " partidele şi vor acţiona conform statutelor lor, noi, gloata , fără orientare politică clară, va trebui să ne adaptăm momentului. Cted că votul de demitere a lui Băsescu a coagulat pentru moment o masă de voturi semnificativă. Nu s-a ţinut seama de partidul care urma să profite de urmarea votului. După mine, această "lance, înainte de a fi folosită, a fost muiată în otravă... Atenţie!

      Ștergere
    2. Domnule draga, cred ca dumneata esti olecuta in ceata. Nu sunt competent ca dumneata sa hotarasc care partid este ticalos sau nu. Dar nu pot sa neg parerea a 74000000 de romani si nici scorul de aproape 70% al USL de la parlamentare. Iar daca nu ai inteles ce am vrut sa spun, chiar ca dumneata esti Gâgă. Sau esti pus sa faci valuri? Eu nu vreau sa luminez pe nimeni - este blogul meu si scriu ce vreau pe el, atata vreme cat nu incalc legea. Concluzia articolului este clara - o scriu cu litere de tipar - DESTRAMAREA USL ESTE PAGUBOASA PENTRU ALEGATORII CARE AU ACORDAT INCREDERE ACESTEI FORMATIUNI POLITICE. Nu te enerva, prietene - daca nu intelegi, nu-i nici un bai. Si nici nu ma supar pentru comentariu.

      Ștergere
    3. Domnule Suciu,postarea mea nuti-a fost adresata cu nici o rea intentie .sunt la fel de dezamagit,scarbit,nemultumit de iminenta dezmembrare a USL,ca si dumneata.ma simt inselat,mintit,manipulat,umilit si batjocorit de cei alaturi de care am fost si pe care i-am sustinut ,inclusiv prin participarea directa,zi de zi,alaturi de ei la campania electorala pentru alegeri si chiar atunci cand au fost lansati candidatii USL pe stadionul National.Dezamagirea si nemultumirea sunt incomensurabile,la fel si furia impotriva celor care se pare ca au si ei "gena ticalosiei politice".Cat priveste sistemul ticalosit si ticalosia celor din justitie,i-mi mentin parerea si tin sa iti reamintesc si ceea ce au facut cu noi,cei din SCMD in actiunile din justitie.In ceea ce priveste ticalosia PSD,ti-as reaminti ca pentru oricine(individ,organicatie,colectiv,etc),cel mai bine "vorbeste"......"sinergia faptelor"(vorba ticalosului bolsevic,Iliescu.Daca consideri ca te-am jignit cu ceva sau "am sarir calul" imi cer scuze.Oricum,nu trebuie sa le mai luam apararea sau "sa le punem mana pe crestet",unora care ne-au oferit "dreptate pana la capat" (Legea 241,art.2,al.4!) in bataie de joc si in loc de "marea cu sarea" promose cu atata marinimie cand au avut nevoie de noi,ne-au oferit doar niste ...."sare amara".Cu scuzele de rigoare,va multumesc pentru intelegere.

      Ștergere
  4. Domnule Ion Savel, apreciez verticalitatea dumneavoastra. Cat despre otrava din varful lancii - sunt imun, n-are ce sa-mi faca.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici eu nu am avut nici o rea intentie, doar mi-am sustinut opinia. Iar de suparat, nu am de ce - v-ati exprimat opinia si , asta e. Baiu-i altul - nu mai avem la cine "sa punem mana pe crestet", asa ca, singura solutie este sa alegem pe cei mai putin rai. Si, la urma urmei, dand posibilitatea comment-ului, sunt obligat sa-mi asum si critici si aprecieri. Nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere