vineri, 21 februarie 2014

Basescu for ever? (Lamentatiile unui alegator)

Am vibrat din toata fiinta mea, vazand, in primavara lui 2012, doi barbati tineri, frumosi, aparent prieteni, hotarati sa ne scape de cosmarul Basescu. Si asa a si fost - a urmat referendumul, 7400000 de romani i-au spus "eject" lui base dar... surpriza - dupa multe declaratii contradictorii, dupa jalbe mincinoase la curtile europene, iata - Base mai triumfator ca niciodata "ne-a ciuruit" din nou.
Cu toate acestea, cu car, cu mar, mai in car, mai in teleguta, USL-ul a reusit, in parte, sa indrepte nedreptatile tristului boc. Nu-i nimic, e bine si asa, decat de loc, a spus romanul si si-a vazut de treaba lui, mai taind de la benzina, mai taind de la cablu, telefon, carne, tigari si multe, multe altele. 
Iata-ne in 2014. Cand credeam ca toate incep sa se miste, iacata, apare un "ciolan". Si unde-i ciolan e si bataie. Asa ca dragii mei PNL-isti, pe care cu inima deschisa i-am votat, anunta ca participa singuri la europerlamentare. In replica, apare USD. Incep sa scartaie oarece osii prin ministerele liberale si ne trezim cu un val de demisii, mai cu voie, mai fara de voie. Se propune la Interne Klaus Johannis. Ok, de acord toata lumea dar... acesta vrea sa fie si viceprimministru. Ok, de acord toata lumea dar... acesta vrea sa fie si cu probleme de siguranta nationala. Hop, ca-i bai - acolo-i generalul (de carton) Oprea. PNL-ul nu si nu, ei vor capul lui Oprea. Ba chiar si a lui Daniel Constantin. Desigur, si al lui Ponta. Alooo, gara! Ce mai e si asta? Cum poti spune, ca aliat, "alege intre mine si Daniel Constantin"? Domnule Antonescu, asta-i curata dezbinare. Parca erati intr-o alianta, USL se numeste si fac parte din ea PC, PNL, PSD si UNPR. Eu vad ca sunt patru partide, nu doua, cum cereti dumneavoastra. Si uite-asa, din ultimatum in ultimatum, ne luminam de intram in bezna totala. Dl. Ponta spune ca nu vrea sa rupa USL, dv. ii cereti demisia, cereti desfiintarea USD. De ce? Pentru asta v-am votat? Sa distrugeti vehiculul prin care ati ajuns in Parlament si la guvernare? Pai, "nu e bine, domnule Antonescu. Nu uitati ca si eu v-am facut senator". Eu am votat USL - nici PNL, nici PSD, nici UNPR, nici PC. Si nu numai eu, tot neamul meu. Si, daca nu va faceti treaba, data viitoare fiti sigur ca nu se va intampla. Valabil si pentru dl. Ponta si pentru tot actualul USL. 
Pentru ca noi v-am investit nu pentru ca ne-ati dat ceva (gen sacose portocalii, s.a.). Noi v-am acordat increderea noastra convinsi fiind ca veti face ceva bun pentru tara asta, care, va reamintesc - "nu-i a mea, nu-i a voastra ci a urmasilor urmasilor nostri". Cam asa spunea Maria Sa Stefan cel Mare. Aveti grija ce faceti, nu cumva sa ajunga a nimanui. Ori asta va este intentia ascunsa? De ce proiectati o noua dezbinare a Romaniei, ca doar abia am reusit sa ne adunam, cat de cat.  De aproape 25 de ani racnim "Desteapta-te Romane" dar fara folos - deschidem un ochi, ni se pare ca este prea dimineata si ne intoarcem pe partea cealalta.
Iar din cer, printre norisori, zambeste Base, for ever... 
Doamne, ocroteste-i pe romani!