miercuri, 12 ianuarie 2011

GENERALUL – OSPĂTAR GABRIEL OPREA A INTRAT CU BOCANCII ÎN PENSIILE MILITARILOR

În pofida angajamentelor luate „pe sticlă” de Băsescu, Boc şi Oprea, care promiteau marea şi sarea, când şi-au interogat cardurile, pensionarii militari au avut o surpriză neplăcută – în proporţie de peste 90% au constatat că pensia era mai mică cu 10 până la 80%, indiferent de valoarea acesteia pe luna decembrie, adică, pe înţelesul tuturor, chiar dacă era mai mare ori mai mică de 3000 lei.. După cum ne-am obişnuit deja, pricepuţi în minciună şi diversiune, mai-marii Ţării şi ai Oştirii şi-au facut datoria şi de data aceasta tăind pensiile militarilor în cel mai brutal mod.
Să ne întoarcem în timp.

În sedinţa Senatului din 19 aprilie 2010, dl. Oprea spunea:
Stimaţi colegi,
Astăzi se află în dezbatere Proiectul de lege privind sistemul unitar de pensii publice. Este o lege de care România are nevoie, o iniţiativă curajoasă asumată de un Guvern curajos. Grupul parlamentarilor independenţi din Senat susţine această lege, dar, în egală măsură, susţine îmbunătăţirea ei prin amendamentele menite să asigure recompensarea justă a cadrelor militare şi a tuturor pensionarilor din sistemul de siguranţă naţională. Pentru armată o lege strâmbă este mai grea decât un război drept. Prin urmare, nu pot fi de acord cu nicio măsură care duce la scăderea pensiilor militarilor şi ale celor din sistemul de siguranţă naţională. România nu are nevoie să dea din ce în ce mai puţin celor care dau totul, inclusiv propria viaţă pentru ţară. Tocmai din acest motiv nu putem fi de acord cu prevederi care duc la inechităţi prin tratarea asemănătoare a unor categorii socio-profesionale care nu sunt deloc în situaţii asemănătoare. Armata nu face grevă, dar asta nu înseamnă că putem face abstracţie de efectele pe termen lung pe care o lege inechitabilă le-ar putea avea asupra sistemului de siguranţă naţională.

Pe 12 mai 2010, într-o emisiune la Radio – România Actualităţi, dl. Oprea răspundea în felul următor întrebărilor mediatorului:
Dar nu vine o nouă lege a pensiei acum?
G.O.: Noi vorbim de noua lege a pensiilor, unde erau nişte simulări greşite pentru militari. Am ridicat această problemă, s-a înţeles şi se vor face corecturile necesare în parlament. Acum, toţi parlamentarii, toţi senatorii partidului nostru, Uniunea Naţională pentru Progresul României, au votat în mod consecvent şi nu demagogic pentru militari. Acest lucru s-a văzut în toate şedinţele din Senat.  
Am avut chiar şi o moţiune politică pentru pensiile militarilor, o moţiune care, vă spun, nu a mai existat niciodată. Nu poţi să faci o moţiune unui ministru al apărării care nu dă el pensiile pe domeniul respectiv (...) Aceste drepturi nu le acordă ministrul apărării, dar mie îmi plac dezbaterile şi chiar mi-a plăcut şi am spus că sunt mândru de faptul că am adus în dezbaterea publică probleme ale Armatei Române. Toţi parlamentarii, cel puţin declarativ, vor să sprijine Armata Română. Este un lucru extraordinar, nu s-a mai întâmplat de mult timp. Şi vă spun: de problemele militarilor români nu prea s-a mai interesat nimeni în ultimii ani. Nici chiar mass-media.

A părut că dumneavoastră eraţi, într-un fel, o voce singulară împotriva guvernului care a trimis această lege în parlament.

G.O.: Doamnă, nu am vrut să par aşa, dar nu puteam să o fac altfel. Am atras atenţia, la timpul potrivit, Ministerului Muncii. A trebuit să fac ceva. Mai mult, mi-am pus demisia pe masă.

Când v-aţi pus demisia pe masă?

G.O.: La modul plastic discutăm. Am anunţat că îmi dau demisia, dacă pensiile militarilor se înjumătăţesc. Şi nu am făcut-o doar declarativ. Eu am mai făcut-o, mi-am mai dat demisia şi când eram la interne şi când au vrut să vină pe acolo nişte mafioţi, mi-am dat demisia şi nu am discutat cu treaba asta. Deci, eu spun ce am mai făcut, nu ce o să fac. Pe de altă parte, este foarte important. Spuneam că am adus în dezbaterea publică problema Armatei Române.

Pe 18 octombrie 2010, la B1 TV, ministrul Oprea spunea: "Mi-am pus cariera politică în joc în momentul în care am făcut o declaraţie acum trei săptămâni, o lună, împreună cu doamna general Lupu, care reprezintă finanţele din Ministerul Apărării, şi în care am spus clar, cu date concrete, că pensiile de la 30 milioane în jos, care reprezintă aprox. 92,35%, nu scad. Dacă scad, îmi dau demisia. Ca să fie clar”.
Domnule ministru, „ca să fie clar” au început să scadă pensiile „sub 30 de milioane”. Ce faceţi? Vă daţi demisia sau mai aşteptăm nişte alegeri? Nu era vorba atunci nici de stagii complete şi nici de altceva nici în conferinţa din septembrie şi nici în iunie! Mai spuneaţi, domnule ministru, că toţi preşedinţii v-au dat stele? Dar, oare, câte stele v-ar da militarii ăştia de care vă bateţi joc cu atâta nesimţire ?
Dar dl. Oprea stă închis în turnul său de fildeş şi trimite, spre sacrificiu, generalul de serviciu Maria Lupu, cu o stea, ( probabil va mai primi două după comunicatul de presă ), care, pe un ton de caporal, anunţă naţiunea că totul este legal, totul este bine doar că guvernul a cam pus căruţa înaintea boilor – a primit documentele de la pensionari „dar nu a reuşit să efectueze recalculările pentru toţi”.
Ce înseamnă asta?
Faptul că pensionarii militari, neprimindu-şi la timp drepturile cuvenite, finanţează statul cu aproximativ 4 milioane euro în fiecare lună.
Faptul că guvernul a găsit „soluţia” să transforme pensionarii militari în nişte mateloţi, dar nu pe o navă ci la galere, şi umiliţi, şi cu banii luaţi.
Faptul că dl. Oprea ar trebui să-şi caute un job de rezervă ( Poarta Albă, Jilava...) ?
Ori, dacă ne uităm peste comunicatul preşedintelui SCMD, col.(r) Mircea Dogaru: „În condiţiile în care banii au fost deja viraţi în decembrie pentru ianuarie si 99.99% din pensii au scăzut catastrofal de la 2900 la 700 de lei, sperăm să facă ceea ce a promis cu un an în urma, când anunţa: “Dacă o singură pensie militară va scădea îmi dau demisia”.
Ca să-l cităm pe dl. Preşedinte Traian Băsescu, ar fi singurul caz în istorie când “un şef de mafie” îşi dă demisia de la ciolan. în rest… parole, parole, parole!”
Simion Suciu