duminică, 2 ianuarie 2011

UMILINŢA

SCRISOARE DESCHISA PENTRU PRESEDINTE SI PENTRU PRESA

Domnule presedinte,
Am fost atent la afirmaţiile dumneavoastră la investirea noului şef al Statului Major General. "Este esenţial ca Armata să aibă sentimentul cel puţin că nu este nedreptăţită în raport cu alte categorii sociale. Şi cred că ceea ce a făcut dl. ministru Oprea este proba că atunci când la nivel politic există preocupare, se găsesc soluţii pentru ca partea socială să fie mai bine acoperită. Nu vă ascund că atunci când l-am auzit spunând prima dată că nu trebuie să existe, prin recalcularea pensiilor militarilor care au stagiul întreg în Armată, pensii mai mici de 3000 de lei, am privit cu oarecare scepticism afirmaţia". Aţi informat că luni seară aţi avut o discuţie despre pensiile militare împreună cu premierul Boc şi cu Gabriel Oprea şi aţi primit garanţii că promisiunea nemicşorării pensiilor este viabilă. "Aseară l-am invitat pe dl ministru şi pe premier, să am convingerea că această promisiune a d-lui ministru Oprea şi a premierului este aplicabilă şi va funcţiona începând cu 1 ianuarie. Confirmarea premierului, cu calculele în faţă, arată că dl ministru Oprea a reuşit să protejeze pensionarii militari (...) Este un lucru bun şi arată că a existat preocupare", aţi afirmat.
Minciuni, minciuni, minciuni. Sunt general pensionar. M-am adresat Centrului Militar al Sectorului 6, solicitând adeverinţa de venituri, potrivit legii. Imi lipsesc 6 ani, dintre care, ultimii patru, când am fost pe funcţie de general de brigadă. Şi în loc de peste 3 puncte annual mi se consideră doar câte un punct. De ce este lăudat ministrul că nu scad pensile sub 3.000 de lei, când a mea, de peste 4.000 va scădea drastic, nu din lipsa mea, ci a ministerului, care nu mi-a eliberat adeverinţa corectă de venituri ? Şi ministrul este lăudat !
Şi surpriza este mare pentru toţi amicii mei, cărora le lipsesc perioade de 16 ani (colonel chimist), 20 de ani (colonel medic), 16 ani (colonel rachetist) şi exemplele ar putea continua ! Veţi publica o statisrică a perioadelor "negăsite" ?
Chiar asa proşti ne credeţi, domnule preşedinte ? Ne-aţi umilit destul cu pensii nesimţite, ne umiliţi în continuare. Şeful direcţiei financiar-contabile a ministerului a dat un interviu în care susţinea aceleaşi inepţii pe care, fără jenă, le susţineţi şi dumneavoastră. Unii din colegii mei v-au crezut şi v-au şi votat. Eu nu v-am votat. Nu v-am crezut niciodată. Vă voi trimite o copie a noii decizii de pensionare, pe care, în mod sigur, o voi contesta ! Am făcut notificare organului care se ocupă de calcularea pensiilor militarilor. Nu-l mai lăudaţi pe ministru, că trebuia să vă raporteze cinstit şi drept că ministerul pe care îl conduce nu putea, în acest timp scurt, să extragă informaţiile complete asupra veniturilor militarilor. Să nu îmi spuneţi că "ulterior, la prezentarea adeverinţei complete" mi se vor da banii, când domnul Boc de-abia aşteaptă "ieşirea noastră din sistem" !
General de brigadă (ret.) Niţu G. Constantin
Bucureşti - 2010