luni, 26 septembrie 2022

SPECTACOLUL

 


Ni se întâmplă uneori (din fericire) întâmplări cu profunde vibrații emoționale. Ieri după amiază am participat la un spectacol artistic organizat de pr. paroh Ciprian Hulber în localitatea Hotărel, la circa un kilometru de Ștei, unde am avut revelația că am dat peste niște oameni deosebiți.

Hotărel este un sătuț mic, cu 368 de locuitori, pe hârtie, dar, conform celor  spuse de părintele Ciprian, satul mai adăpostește doar 189 de suflete. Ceilalți au plecat pe la Ștei, Beiuș, Oradea, prin țări străine, ori… la Domnul…

Am ajuns în Hotărel, părintele ne-a așteptat într-un Cămin Cultural cochet, curat și chiar dacă nu avea scenă, aceasta a fost în avantajul nostru, pentru că am avut posibilitatea să evoluăm în mijlocul spectatorilor, actul artistic devenind intim, artist și spectator față în față, fără bariera… scenei - unii privind de sus în jos, iar alții, invers. Nici nu am apucat să facem probele de sunet căci lumea era în sală, așa că ne-am grăbit oleacă și am început cu un sfert de oră mai devreme.


M-a impresionat atenția cu care am fost urmăriți, nu că am fi nu știu ce artişti, dar am pus suflet în ceea ce am făcut și am fost recompensați cu atenția și iubirea publicului, ceea ce se întâmplă nu foarte des la un spectacol mic, cu lume puțină. Cert este că, în final, am cântat și dansat împreună (faza aceasta nu apare pe film). Mai mult, unii și-au dorit să aibă o fotografie de grup cu noi. Și Doamne, ce momente frumoase au fost!

Firesc este, ca în final, să prezint artiștii: Grupul Folcloric „Șura Ușorilor” Căbești/Bihor (Teodora Blaj și Georgiana Brădău), Liceul Vocațional Pedagogic Beiuș (elevii Ștefan Lazea, Sara Magda, Iustin Lezeu, Filip Lezeu, Claudiu Sălăjan, Fabian Dănuța, Alexandru Ghenț, profesorii profesorii Vasile David, Gheorghe David, Remus Lazea, Vasile Buhaș, studenta Adriana Făt și, nu în ultimul rând, interpretul de folclor Vlad David.


VIDEO